Seyahat eden bir işitme engelli havaalanına girdiği andan itibaren yapılan anonsları duyamamakta dolayısı ile kapı değişiklikleri, rötar gibi değişimlerden haberdar olamamakta ve bu noktada mağduriyet yaşamaktadır. Proje ile yaşanılan sorunlarına çözüm üretmeye çalışan personelin işitme engelli ile sağlıklı iletişimi hedeflenmektedir. Diğer engelli grupları ile karşılaştırıldıklarında hareket sınırlamalarının olmaması sebebi ile işitme engelliler daha fazla seyahat etmekte ancak havaalanlarında yaşanılan yoğunluğun yanı sıra konuşamama ve duyamama problemlerinden kaynaklı oldukça sıkıntı yaşamaktadırlar. Yaşanılan mağduriyetin yanı sıra havaalanı içerisinde ve uçuş anında uyulması gereken pek çok kuraldan ve yasaktan haberdar olamamanın eksikliği içerisinde bulunmaktadırlar.
Projede amacımız; ISG’de görevli personelin Türk Işaret Dili (TID) eğitimine tabi tutulması sonucunda, görevli personelin öğrenecekleri bu yeni dil aracılığıyla işitme engelli bireyler ile daha rahat iletişime geçmelerini sağlamak, mevcutta yaşanan sorunları ortadan kaldırmak ve hizmet kalitesini, dolayısıyla total memnuniyeti artırmaktır.